بررسی اجمالی
در طول اوایل 1990s، پژو تصمیم به طور مستقیم نمی جایگزین پژو 205، با استناد به همین دلیل است که superminis دیگر سودآور و یا ارزشمند بود. در عوض، پژو به دنبال یک استراتژی منحصر به فرد و تصمیم گرفت که جدید، کوچکتر، سوپرمینی خود، پژو 106 (در سال 1991 راه اندازی شد) به فروش از پایان پایین تر از محدوده 205 را در حالی که کمترین مدل از پژو 306 وسیعی، در سال 1993 به راه اندازی جایگزین پژو 309، به فروش از 205s بالا به پایان است. بین 106 و 306، پژو امیدوار است که 205 نمی خواهد نیاز به جا شود، و می تواند از رده خارج به آرامی، در حالی که مشتریان که به طور معمول برای 205 چاق و چله ادامه خواهد داد به یک انتخاب با یا یک ماشین کوچکتر یا بزرگتر. متاسفانه برای پژو، این استراتژی کار نمی کند. با 205 از رده خارج، superminis دیگر مانند فورد فیستا و فولکس واگن پولو ادامه داد: برای فروش خوبی و حتی در افزایش محبوبیت، و بدون یک رقیب مستقیم به این اتومبیل پژو از دست دادن فروش سریع. [نیازمند منبع] یک سوپرمینی جدید لازم بود، و 206 در سال 1998 به عنوان یک جایگزین تا حدودی دیر برای 205 راه اندازی شد.